سفارش تبلیغ
صبا ویژن
در انتظار منجی ( باز مانده )(...و او خواهد آمد )(انتظار سبز)
نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 91 تیر 22 توسط سید مجتبی غیوری | نظر

شفاف:‌ ماجرای بی توجهی مسئولان نظارتی نسبت به پول هایی که در نقل و انتقالات در باشگاه های لیگ برتری رد و بدل می شود به ضرب المثل معروفی شباهت دارد که می گوید: کسی را که خواب است می توان بیدار کرد،‌ اما کسی که خودش را به خواب زده را هرگز.
صرف هزینه های بیت المال در 15 تیم از 18 باشگاه لیگ برتری سبب شده تا صدای اکثر مردم درآمده و نسبت به پول های جابه جا شده اعتراض کنند.
پرداخت‌هایی که این روزها در فوتبال ایران صورت می‌گیرد سوهانی است بر اعصاب اقشاری که حقوق ماهانه‌شان کفاف زندگی روزمره را نمی‌دهد و البته هیچ تلنگری نیست برای مسئولانی که یا خوابند و یا خود را به خواب زده‌اند!
شنیدن رقم های میلیاردی که قرار است باشگاهها به برخی بازیکنان بدهند، در شرایطی که اکثر مردم زیر فشار اقتصادی شدید قرار دارند و حقوق ها کفاف زندگی پرمشقت أنها را نمی دهد، هر شنونده‌ای را متاثر می کند که چرا باید در فوتبالی که هیچ نفعی برای این مردم ندارد ، چنین پول هایی به برخی بازیکنان داده شود؟
بررسی میانگین درآمد یک معلم، یک کارمند، یک مهندس و یا حتی یک پزشک حاذق نشان می دهد که فاصله درآمد آنها با فوتبالیست‌هایی که حتی یک سوم آنها زحمت نمی کشند و البته تحصیلات و سواد بالایی هم ندارند، بسیار زیاد و متاثر کننده است، اما در سالهای اخیر چه کسی پیدا شده که بر سرعت گرفتن این روند مخرب نظارت کند؟کدام مقام نظارتی با جدیت وارد بازار آشفته نقل و انتقالات شده و اول از همه با مدیرانی که چنین رقم هایی را پرداخت می کنند، برخورد کرده؟ کدام مسئول در فدراسیون فوتبال این توانایی را دارد که با مدیران و بازیکنان متخلف برخورد کند؟ کدام مقام دولتی وارد ماجرا شده و با متخلفان برخورد کرده است؟
این در حالی است که مدیر عامل باشگاه پرسپولیس بی واهمه در مصاحبه های خود اعلام می کند که اگر داشتم به بازیکنانم هواپیما می دادم !
ناراحتی مردم از صرف هزینه های بیت المال در فوتبال کم بود که این اظهار نظر مدیر عامل باشگاه پرسپولیس نیز همچون نمک پاشیدن بر زخم،‌ داد مردم را در آورد.
نظر سنجی ها  نشان می دهد که مردم خواهان جلوگیری از هدر رفتن پول های بیت المال در فوتبالی هستند که هیچ سودی برای هواداران این ورزش ندارد. این در شرایطی است که هیچ یک از دستگاه های نظارتی اعم از وزارت ورزش و سازمان بازرسی، عکس العملی را در برابر این اقدامات مدیران باشگاه ها انجام نمی دهند.
در ادامه گزارش بخشی از اظهار نظرهای مردمی را می خوانید که به شدت به جابه جایی پول های میلیاردی در باشگاه های فوتبال معترض هستند:


  سازمان بازرسی کجاست ؟ قوه قضاییه کجاست ؟ چرا هیچ کس از این مدیر عاملان هزینه بازخواست نمیکند ؟ این که هنر نیست با پول بیت المال وارد بازار خرید بازیکن بشوند و بعد بیایند تو تلویزیون از خودشان تعریف کنند که من یک مدیر نمونه هستم .به من هم اینقدر پول بدهند من هم می توانم این کار را بکنم .این باشگاه هایی که اینقدر هزینه مکنند یک گزارشی از عملکردشان در تیم های پایه بدهند که چه تعداد بازیکن تحویل تیم بزرگسالان داده اند تا معلوم شود که مدیر هستند یا خیر. نحوه جابجایی بازیکنان و مربیان را رصد کنید ببینید که دلالها و باند تعیین کننده نتایج بازیها کجاست؟ بیچاره تماشگر و پول مردم که هزینه افرادی می شود که به اندازه یک کارگر برای این مملکت زحمت نمیکشند. راستی چرا بازیکنان ما به جز تعداد اندک انان در لیگ های اروپایی جایی ندارند و اگر هم بنا به مصلحت هایی واز طریق دلال ها به اروپا میروند موفق نیستند... غیر از این است که دراندازه یک بازیکن دسته یکی تیم های خارجی هم نیستند؟مسولان محترم ذیربط در مملکت بیایید به داد این فوتبال فاسد برسید ...اگر هزینه ها در فوتبال درست باشد باید فوتبال ملی ما در سطح قاره هر ساله ارتقا یابد نه اینکه سال به سال بدتر شود!


چه 100 میلیونی؟ چه کسی رو می‌شناسین که با کار عادی تو 9 ماه 100 میلیون درآمد داشته باشه؟ فوتبالیستی که نه سواد داره نه لیاقت نباید از کارگرای زحمت‌کشمون بیشتر بگیرن! چه فرقی بین فوتبالیست با کارگر ساده وجود داره؟ پولشونو روز مزد بدن بهتره! هر بازی که میره زمین بر اساس عملکردش حقوق بگیره! خیلی هم تحفه باشن آدم دلش نمی‌سوزه. کجا روی ما رو سفید کردن که اینطوری پول میگیرن؟ چرا کسی جلو اینارو نمی‌گیره؟ کسایی که برا این فوتبالیست‌ها این همه پول از بیت‌المال می‌دن باید درجا اعدام بشن! چون اینا پولایی که باید صرف جاهایی بشه که نمیشه. بیماران هموفیلی برای هر آزمایش ژنتیک قبل ازدواج باید 1 میلیون پول بدن که به خاطر این قضیه اکثرشون بدون آزمایش ژنتیک ازدواج می‌کنن و اکثراً بچه‌هاشون هم هموفیلی به دنیا میان! یعنی دولت نمی‌تونه به اینا کمک کنه ولی برا فوتبالیست این همه پول میده؟! این فقط یه نمونه از میلیاردها نمونه‌ای بود که تو این مملکت داره اتفاق می‌افته. مردم دارن دست و پا می‌زنن که از گشنگی نمیرن اونوقت یه تعدادی خیلی راحت پولارو بالا می‌کشن کسی هم جیکش درنمیاد. بترسین از آخر عاقبت این کاراتون! 


با سلام
چرا پول بیت المال را خرج یک مشت آدمی که یک ریال ارزش ندارند خرج می کنید ؟ حرام است حرام است!


من هم راضی نیستیم . به پیغمبر راضی نیستیم . ولی چه کنیم که کاری نمی تونیم بکنیم . همینه که هست.


باسلام
پول دریافتی ازطریق فوتبالیستها ومربیان فوتبال ازنظر شرعی وعرفی حرام است ومتاسفانه هیچ ارگانی براین ریخت وپاشهای فوتبالی نظارت ندارد! درحالیکه کشور با فقر وبیکاری ناشی ازتحریم پنجه نرم می کند مسئولین محترم پول بیت المال را بی حساب وکتاب دراختیار چند فوتبالیست قرارمیدهند که هیچ منافعی برای جامعه ندارد واین پول ها  را در پارتی های شبانه مصرف می کنند.


آقای عباسی وزیر محترم ورزش! شما را به عنوان وزیر انتخاب کرده اند که جلوی این مشکلات را بگیرید نه اینکه کوچه به کوچه زمین خاکی افتتاح کنید...واقعا چه کسی باید پاسخگو باشد.


من یک معلم هستم .چرا از من معلم با حقوق اندک مالیات میگیرن و در چنین راه هایی صرف میکنن؟ در روز حساب همه ی کسانی که مقصر هستند یقه شان را میگیرم .دیدار به قیامت. حتما حسابی هست.


ملتمسانه از شما می خواهم که این موضوع را که در واقع یک معضل اجتماعی است پیگیری کنید تا به یک نتیجه منطقی برسید. پاسخ مساله که کاملا واضح است ولی باید به این یک پرسش بسیار اساسی پاسخ داده شود که " چرا و بر چه مبنای حقوقی و منطقی باید چنین پول هایی از جیب بیت المال به بازیکنانی داده شود که در سطح باشگاه ها بازی می کنند (نه تیم ملی)؟ اگر این بودجه گزاف صرف مسائل و احتیاجات اساسی و عمومی مردم هزینه شود بسیاری از درد و رنج های مالی مردم حل و فصل خواهد شد.


دوستان عزیز! با آه و ناله و پل صراط و حساب و کتاب آخرت کار درست نمی شود. در حقیقت از ماست که برماست . لطفا از خود شروع کنید: فوتبال را تحریم کنید. اصلا در مورد فوتبال داخلی حتی تیم ملی حرف نزنید. به ورزشگاه نروید و اگر هم می روید مراتب اعتراض خود را به صورت علنی اعلام کنید. به برنامه های ورزشی پیامک ندهید. در سایت ها و وبلاگ های خود حقیقت را بنویسید . لطفا شروع کنید از همین الان....





مرجع دریافت قالبها و ابزارهای مذهبی
.:
By Ashoora.ir & Blog Skin :.