سفارش تبلیغ
صبا ویژن
در انتظار منجی ( باز مانده )(...و او خواهد آمد )(انتظار سبز)
نوشته شده در تاریخ یکشنبه 91 اسفند 6 توسط سید مجتبی غیوری | نظر

گروه معارف: ارادت ویژه مرحوم حضرت آیت الله خوشوقت نسبت به رهبر انقلاب برای هرکس که کمترین خوشه را از خرمن این عالم ربانی چیده باشد، نکته‌ای مخفی نیست. ارادتی برخواسته از باورهای عمیق دینی آن هم از سوی عالمی که برخی از بزرگان دین او را در قامت مرجعیت می‌دیدند.

به گزارش رجانیوز، هرچند این عارف بالله اهل سکوت بود اما به همان میزان در ابراز محبت به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای زبانی پر از حرف داشت و نه تنها تبعیت از ایشان را بر همگان واجب می‌دانست بلکه در توصیه‌هایی که به اهل سیاست داشت، معیار انتخاب مسئولان را میزان تبعیت آنها از رهبرانقلاب عنوان می‌کرد.

آیت الله صفایی بوشهری و حجت الاسلام و المسلمین آقاتهرانی شب گذشته در گفتگوی ویژه خبری شبکه 2سیما به بررسی ابعاد شخصیتی و زندگی پربار آیت الله خوشوقت و نگاه ویژه ایشان به جایگاه ولایت فقیه و رهبرمعظم انقلاب داشت.

در همین راستا آیت الله صفایی بوشهری نماینده رهبر معظم انقلاب در استان بوشهر و از اساتید برجسته و صاحب تالیف حوزه که از جمله نزدیکان آیت الله خوشوقت بود به بیان نقل قولی شنیدنی از این عالم ربانی درباره حضرت آیت الله خامنه‌ای پرداخت.

وی با اشاره به نگاه آیت الله خوشوقت به انقلاب اسلامی و رهبر آن گفت: آیت الله خشوقت، انقلاب اسلامی را تجلی عدالت الهی می‌دانستند و تبعیّت از مقام معظم رهبری را بعنوان مقام عزت حکومت اسلامی بر همگان واجب می دانستند و درعرفان سیاسی، معتقد به ولایتمداری بودند.

آیت الله صفایی بوشهری ادامه داد: آیت الله خوشوقت درباره مقام رهبری می فرمودند که خداوند این منصب را به ایشان داده وهر ابزاری که برای این منصب لازم است را نیزبه ایشان هدیه داده است و رهبری را همیشه حضرت آقا صدا می کردند و حراست ازحریم ولایت را بر همگان واجب می دانستند.

تاثیر ویژه امام و علامه در شخصیت آیت الله خوشوقت

وی در سخنان خود تصریح کرد: رمز ماندگاری آیت الله خوشوقت همان چیزی است که خدا مطرح کرده، که هرچه برای خدا باشد ماندنی است.

وی با بیان اینکه سراسر زندگی ایشان، برای خدا بود، تصریح کرد: همین امر سبب شد خدا ایشان را به سیر معنویت برساند.

آیت الله صفایی بوشهری افزود: ایشان در عرصه علم دارای استعداد شگرفی بودند و در زنجیره درس آیت الله بروجردی، علامه طباطبایی، امام راحل و ...حضور داشتند و حضرت امام و علامه طباطبایی تاثیر بسیاری در شخصیت ایشان داشتند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه حضرت آیت الله خوشوقت، درعرفان عملی، تفسیر،علوم پایه، فقه و ... مسلط بودند و تحولات بسیاری در فقه حقوق به وجود آوردند، گفت: ایشان در ادبیات، تاریخ، تفسیر و علوم قرآنی تسلطی شگرف داشتند و صاحب سبک بودند و نگاه ایشان در عرصه اصول، به شیخ عبدالکریم حائری بود.

به جوانان دل داده بودند

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره دلایل بی‌تابی جوانان در مراسم تشییع آیت الله خوشوقت که مورد سوال مجری قرار گرفته بود، تصریح کرد: همانطور که جوانان به آیت الله خوشوقت دل داده بودند، ایشان هم به آنان دل داده بودند و به جوانان عشق می ورزیدند و در تلاش بودند تا در خدمت جوانان باشند، از این رو، گاهی ساعت‌ها می‌نشستند و با جوانان در زمینه‌های مختلف بحث می‌کردند و با لطف و مهربانی، فضا را برای سوال و جواب جوان و رشد آن آماده می‌کردند.

آیت‌الله صفایی بوشهری تصریح کرد: ایشان همت بلندی داشتند و گاهی، ساعت 12 شب به قم می رسیدند و تا ساعت 2 با جوانان صحبت می کردند، گاهی هم بعد از نماز صبح همین گونه بود.

امام جمعه بوشهر یافتن رمز حکمت الهی را یکی از صفات و ویژگی‌های آیت الله خوشوقت عنوان کرد و افزود: ایشان.کتاب خدا را می‌فهمیدند و به همه فضائل آراسته و به حکمت، دست یافته بودند.

آیت الله خوشوقت می‌گفتند که علامه طباطبایی معمار وجود من بود

وی اظهار داشت: آیت الله خوشوقت همواره می‌گفتند که "معماری وجود من توسط آیت الله علامه شکل گرفته" و اذعان داشتند که "ایشان در طول دوران زندگی خود، ازمحضرعلمای بزرگی بهره بردند."

این استاد درس خارج حوزه ادامه داد: هنگامی که شاگردان مرحوم حضرت علامه طباطبایی از ایشان سوال کردند که بعد از ایشان از چه کسی درس بگیرند، ایشان آیت الله خوشوقت را معرفی کردند.

وی اظهار داشت: آیت الله خوشوقت تنها 20 درصد تجلی دنیایی داشت، که آن هم الهی بود و برای همگان نقش هدایتگری داشتند

آیت الله صفایی بوشهری در پایان خاطر نشان کرد: روش تدریس ایشان بر سلوک بر مسلک قرآنی و عترت پایدار بود.

آقاتهرانی: اگرچه کم حرف بود اما از چند کلمه ایشان هم می‌شد معانی بسیاری درک کرد

در این گفت‌وگوی ویژه خبری همچنین حجت الاسلام و المسلمین آقا تهرانی درباره زندگی آیت الله خوشوقت گفت: ایشان از تمامی علومی که آموخته بودند بارور شده و آن ها در زندگی ایشان جاری بود، آموختن آیات الهی یک چیز است و تجلی این باورها در وجود افراد و زندگی شخص امر دیگری است.

وی اظهار داشت: ایشان خودنگهدار، کم حرف و ... بودند اما از چند کلمه ایشان هم می شد معانی بسیاری را درک کرد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: مربی شدن و اینکه تمامی رفتار و سکنات بگونه ای باشد که تمامی درس زندگی اولیای الهی را آموزش داد، بسیار فرق دارد.

دبیر کل جبهه پایداری درباره ویژگی های آیت الله خوشوقت گفت: رضایت الهی تنها امر مهم و ضروری بای ایشان در تمامی عرصه ها بود و همه افراد مخلص را دوست دارند و ایشان در صف عالی مخلصین حرکت می کرد.

وی ادامه داد: مربی بودن با معلم بودن متفاوت است، مربی افراد را تربیت می کند و این بواسطه تربیت خود مربی امکانپذیر است.

آقاتهرانی تصریح کرد: گاهی افراد مبتلا به این حالت می شوند که تنها چیزی را یاد بگیرند اما فرد باید دنبال دانستن باشد و آن گمشده‌اش باشد و امروز بسیای از جوانان ناراحت بودند که بعد از ایشان دنبال چه کسی بروند؟

دبیر کل جبهه پایداری افزود: فیلمی از نشست آیت الله خوشوقت با مقام معظم رهبری پخش شد که دیدیم در آن کلام زیادی مطرح نشده بود و لزومی هم ندارد و گاها یک نشست و برخاست و سخن کوتاه بیانگر همه چیز است.

وی ادامه داد: سکوت ایشان، حضورشان چون خودش در محضر الهی است و زنده است و حیات واقعی دارند و نشست و برخاستشان خیلی دیدنی است، نماز گزاردن رهبری بر پیکر ایشان، پیام تسلیت به خانواده آن مرحوم و ... خود بیانگر همه چیز است.

حجت الاسلام و المسلمین آقا تهرانی گفت: 2 ماه پیش آمدند دیدار ایشان و آیت الله خوشوقت گفته بودند این دیدار خداحافطی است و واقعا علما با یک بصیرت حرکت می کنند.

وی با اشاره به کلام بزرگان گفت: این عزیزان هنگامی که در این دنیا هستند بسیار محدودند چون دنیا، دنیای مادی است، به دوستانی که از حضور ایشان بهره می بردند توصیه می کنم فکر نکنند که ارتباط قطع شده است و این اتباط می تواند قوی‌تر شود.

 




مرجع دریافت قالبها و ابزارهای مذهبی
.:
By Ashoora.ir & Blog Skin :.